Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
До навчальних
досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають оцінюванню,
належать:
•
теоретичні знання, що стосуються математичних
понять, тверджень, теорем, властивостей, ознак, методів та ідей математики;
•
знання, що стосуються способів діяльності,
які можна подати у вигляді системи дій (правила, алгоритми);
•
здатність безпосередньо здійснювати уже
відомі способи діяльності відповідно до засвоєних правил, алгоритмів (наприклад,
виконувати певне тотожне перетворення виразу, і розв'язувати рівняння певного
виду, виконувати геометричні побудови, досліджувати функцію на монотонність,
розв'язувати текстові задачі розглянутих типів тощо);
•
здатність застосовувати набуті знання і
вміння для розв'язання навчальних і практичних задач, коли шлях, спосіб такого
розв'язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і
способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з
математики:
І - початковий рівень, коли у
результаті вивчення навчального матеріалу учень:
•
називає математичний об'єкт (вираз, формули,
геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його
зображення, опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо;
•
за допомогою вчителя виконує елементарні
завдання.
П - середній
рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у
процесі навчання, здатний розв'язувати завдання за зразком.
Ш - достатній
рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях,
вміє виконувати математичні операції, загальна методика і послідовність
(алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
IV - високий рівень,
коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях,
складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше
розв'язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.
Оцінювання якості математичної підготовки учнів з
математики здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними
знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість
практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого
матеріалу під час розв'язування задач і вправ.
Оцінювання здійснюється в системі тематичного контролю знань, коли бали
виставляються за вивчення окремих тем, розділів та під час державної атестації.
Критерії для
підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень
|
І.Початковий
|
1
|
Учень:
• розпізнає
один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів,
геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших;
• читає і
записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу;
• зображає
найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
|
|
2
|
Учень:
• виконує
однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;
• впізнає окремі
математичні об'єкти і пояснює свій вибір
|
|
3
|
Учень:
• співставляє
дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями;
• за допомогою
вчителя виконує елементарні завдання
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень:
• відтворює
означення математичних понять і формулювання тверджень;
• називає елементи
математичних об'єктів;
• формулює деякі
властивості математичних об'єктів; • виконує за зразком завдання
обов'язкового рівня
|
|
5
|
Учень:
• ілюструє
означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання
математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника;
• розв'язує
завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
|
|
6
|
Учень:
• ілюструє означення математичних понять,
формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами;
• самостійно розв'язує завдання
обов'язкового рівня з достатнім поясненням
• записує математичний вираз,
формулу за словесним формулюванням і навпаки
|
Ш. Достатній
|
7
|
Учень:
• застосовує
означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань в
знайомих ситуаціях; « знає залежності
між елементами математичних об'єктів;
• самостійно
виправляє вказані йому помилки;
• розв'язує
завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень
|
|
8
|
Учень:
• володіє визначеним програмою навчальним
матеріалом;
• розв'язує
завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;
• частково
аргументує математичні міркування й розв'язування завдань
|
|
9
|
Учень:
• вільно володіє
визначеним програмою навчальним матеріалом;
• самостійно
виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;
• виправляє
допущені помилки;
• повністю
аргументує обґрунтування математичних тверджень;
• розв'язує
завдання з достатнім поясненням;
|
У. Високий
|
10
|
Звання,
вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень:
• усвідомлює
нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою
математичні твердження з достатнім обґрунтуванням;
• під
керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує
їх;
• розв'язує
завдання з повним поясненням і обґрунтуванням
|
|
11
|
Учень:
• вільно і
правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує
їх; • самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;
• використовує
набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях;
• знає, передбачені
програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з
необхідним обґрунтуванням
|
|
12
|
Учень:
• виявляє
варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання
математичної проблеми;
• вміє
узагальнювати й систематизувати набуті знання;
• здатний
до розв'язування нестандартних задач і вправ
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий